Dzwoni dzwonek, a w klasie... no właśnie. W klasie bardzo często nadal trwa zabawa w najlepsze i końca nie widać. Aby zmotywować i przygotować wszystkich do lekcji wymyśliłam zawieszkę - pomoc przy ocenianiu zachowania w czasie zajęć. Każde dziecko ma 'swój' spinacz, który odzwierciedla obecne zachowanie. Zaczynamy, gdy wszyscy będą gotowi do zajęć - czyli kiedy wszystkie spinacze będą na polu "gotowi do nauki'. Następnie, w trakcie zajęć, w zależności od aktywności i zaangażowania w zajęcia, spinacze przewieszam. Pola odpowiadają WSO z zachowania, który obowiązuje w mojej szkole. Na koniec zajęć dziecko otrzymuje ocenę zgodna z polem, które zajmuje spinacz.
Wymaga to ode mnie więcej pracy i konsekwencji, ale póki co na prawdę zależy im na tym, by ich spinacze nie spadały na dolne pola.
Ja tez nie upominam ucznia tylko wskazuję na tablicę - jeśli dziecko nie zmienia zachowania, przemieszam spinacz wymieniając imię dziecka.
Kliknij zdjęcie, aby zobaczyć całą pomoc. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz