środa, 14 lutego 2018

Która godzina?


Prosty pomysł na zegar w wersji hula hop :)


O czasie i zegarach ciekawie opowiada Stanisław Karaszewski w historii pt. "Strażnik czasu".
Historię zegarów z krótkim zadaniem ma w swoich zasobach portal Scholaris.pl:



Ja mam dla Was dwie propozycje związane z nauką odczytywania godzin na zegarku analogowym.

Pierwsza to plansza z informacją, o której godzinie będzie posiłek. W mojej sali jest powieszona blisko zegara - dzięki temu dzieci mogą przez porównanie określić, czy wskazana godzina odpowiada godzinie posiłku (liczę na ograniczenie pytań typu: "Za ile czasu obiad? lub "Czy był już podwieczorek?" ;) ).
Dodatkowo przygotowałam pustą planszę, gdzie możecie wpisać dowolną czynność/ aktywność oraz godzinę.



Druga propozycja to mini gra "Wyścig z czasem", do której potrzebne są dwie kostki. Aby rozpocząć grę należy wyrzucić jedną kostką jedno oczko i pokolorować ten zegarek, który wskazuje godzinę pierwszą. Następnie należy rzucać dwiema kostkami – i pokolorować zegarek, który wskazuję wynik – sumę oczek z dwóch kostek. Gra twa do momentu, w którym zostaną pokolorowane wszystkie zegary.
Z założenia jest to gra - ćwiczenie indywidualne, jednak myślę, że dzieci mogą rzucać kostką w parach i kolorować swoje zegary. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza będzie miała pokolorowane wszystkie zegary.


Wszystkie pliki do pobrania na moim padlecie :)

Do wykonania swoich plansz wykorzystałam ilustracje, grafiki ze strony:
https://pixabay.com/


Jeśli zainteresował cię mój wpis nie zapomnij podzielić się nim ze znajomymi. 
Jeśli doceniasz moją pracę daj znać w komentarzu. 

Dziękuję!

2 komentarze:

Copyright © 2014 Nauczyciel Wieczorową Porą , Blogger