Liczbę dnia ustalamy losowo przy pomocy kostki dziesięciościennej. Czterokrotnie rzucamy kostką i zapisując "wyrzucone" liczby, zaczynając od rzędu jedności, powstaje liczba, którą danego dnia "badamy".
Do tej pory powstały 3 karty pełne zagadek - zadań związanych z liczbą. Zadania dotyczą obliczeń pieniężnych, zegarowych, logicznych. Utrwalają pisownię, miejsce liczb w systemie dziesiątkowym, zapis liczby w systemie rzymskim, a także usprawniają wykonywanie działań.
Każde dziecko ma swoją "Książkę Liczb", gdzie wpina swoje "zagadki". Dziecko gromadzi efekty swojej samodzielnej pracy, gdzie nie obowiązują zasady szkolne i można obliczenia wykonywać mazakami, kartka może mieć rysunki, a liczby - chociażby buźki.
Karty są kolorowe i u niektórych bardziej starannie wykonane niż zadania ze standardowych kserówek.
Nauczyciel jest obserwatorem, w razie potrzeby wyjaśnia polecenie, ale nie podaje gotowych odpowiedzi. Dzieci wzajemnie mogą sobie tłumaczyć polecenia, co upewnia je w prawidłowym rozumowaniu i pozwala samodzielnie kontrolować rozwiązywanie zagadek.
W założeniu każdy dzień ma "swoją" liczbę, ale wiadomo jak to czasem bywa... więc nie na siłę, ale w miarę możliwości. Jednak zabawa wciąga - wypróbujcie!
Propozycja przechowywania kart w skoroszytach. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz