poniedziałek, 8 maja 2017

Dzień Europy

Znalezione obrazy dla zapytania święto europy


9 maja Unia Europejska obchodzi Dzień Europy. Jest to data wybrana nieprzypadkowo - 9 maja 1950 roku Robert Schuman przedstawił plan utworzenia Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali, znanego jako Plan Schumana.

Zajęcia z tej okazji przygotowałam w oparciu o program "Integracja europejska dla najmłodszych". Na stronie projektu jest wiele ciekawych materiałów. Ja do zajęć wykorzystałam pomysł Domu z datami, w których dane kraje przystąpiły do Unii Europejskiej. Dodałam do tego ćwiczenie ortograficzne - aby dowiedzieć się w którym roku kraje przystąpiły do UE należy ustalić jakiej litery brakuje na karteczce, a następnie położyć w odpowiednim miejscu w "Domu".



Drugim ćwiczeniem, które wykorzystam jest czytanie ze zrozumieniem. Dzieci zostaną losowo podzielone na grupy (muszą się odnaleźć po powitaniach europejskich - karta do pobrania tu), otrzymują pocztówki z opisami europejskich miast. Dodatkowo dostają karty z zabytkami tych miast, nazwami krajów, miast oraz nazwami zabytków. Oczywiście zadaniem dzieci jest przyporządkowanie pocztówki do zabytku, zdjęcia, kraju oraz miasta.

Jako powtórzenie proponuje Wam kartę pracy z wykorzystaniem kodu QR.
Kod został wygenerowany w programie http://mal-den-code.de/
W kolejnym poście opiszę wam jak samemu przygotować taki kod :)

Karta to quiz "Z(a)maluj sobie odpowiedź" dotyczący Unii Europejskiej. Zadaniem dziecka jest udzielenie odpowiedzi, a następnie zamalowanie określonych kwadracików na karcie odpowiedzi. Gdy wszystko będzie gotowe wystarczy urządzenie z aplikacją szczytującą kod QR (w tym przypadku mój telefon).
Dobrze przygotowany kod zostanie odczytany i na telefonie pojawi się hasło :)
Moja karta pracy do pobrania poniżej

Na karcie pracy należy dopisać "kreseczkę" do dwuznaku dź w tytule "Z(a)maluj sobie odpowiedź". Font mnie zauroczył, a niestety nie ma polskich znaków.


Na koniec mam przygotowaną kolorowankę Syriusza - maskotkę Unii Europejskiej.
Kolorowanka w pdf do pobrania po kliknięciu na miniaturkę.

Znalezione obrazy dla zapytania syriusz kolorowanka

Link do projektu poniżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Nauczyciel Wieczorową Porą , Blogger