niedziela, 17 marca 2019

części mowy - czasownik


Dzieciaki z mojej klasy prowadzą zeszyt "Gramatyka i ortografia". Zapisujemy tam najważniejsze informacje dotyczące zasad ortograficznych, alfabetu i części mowy.
Dziś pokażę Wam jak opracowaliśmy sobie część mowy - czasownik.
Już wcześniej pisałam Wam jak wyglądało opracowanie rzeczownika --> tu.
Wszystkie materiały do pobrania --> tu.





Każdy otrzymuje materiał, który należy naciąć w czterech miejscach, jednak nie przecinając kartki.
Po rozcięciu i przyklejeniu samego środka powstają 4 okienka, pod którymi dzieci samodzielnie wpisują co robi drzewo, samochód, pies i człowiek. Pada wiele pytań, dzieci myślą, między sobą ustalają - i co najważniejsze, uczą się.
I największa radość - można pisać kolorowymi długopisami ;)
Ja drukowałam plansze w trybie czarno - biały i |oszczędny" dzięki czemu każdy mógł kolorem wg własnego pomysłu ozdobić materiał.

Do wykonania plansz wykorzystałam ilustracje ze strony:
https://pixabay.com/

oraz program https://www.canva.com/


Jeśli zainteresował cię mój wpis nie zapomnij podzielić się nim ze znajomymi. 
Jeśli doceniasz moją pracę daj znać w komentarzu. 
Dziękuję!

1 komentarz:

Copyright © 2014 Nauczyciel Wieczorową Porą , Blogger