wtorek, 2 kwietnia 2019

Tydzień z technologią

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i tekst

Jak wam minął tydzień? Nam pod znakiem technologii. My radością podjęliśmy się realizacji zadania w ramach projektu - wyzwania "Tydzień z technologią". Udało Nam się zrealizować 3 zadania: 






1) Mój smartfon, mój tablet"
Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba
Rozmawialiśmy na temat wykorzystania smartfona w życiu codziennym (choć na pytanie "Bez jakiego sprzętu nie wyobrażacie sobie życia?" Jako pierwsza padła odpowiedź "lodówka" :D). Dzieciaki bezbłędnie podawały przykłady aplikacji i funkcji jakie spełniają dziś smartfony. Każdy przygotował swój pulpit telefonu chcąc jak najbardziej odwzorować te prawdziwe.

2) "Od kodowania na dywanie do wirtualnej maty"
Obraz może zawierać: 1 osoba, ekran

W drugim zadaniu dzieci w grupach odkodowywały przysłowia. Gra bardzo skojarzyła się wszystkimi ze słynnym "kołem fortuny" dlatego postanowiliśmy zagrać w Nasza wersję "zakodowane koło, bez koła"😉 Ustaliliśmy kategorię hasła,a następnie każdy podawał położenie litery. Jeśli litera pojawiała się w haśle, "zapisywaliśmy" ją pod planszą. Zadanie pozwoliło Nam się rozbudzić i skoncentrować. To był świetny początek dnia!

3) "Mały robot w świecie rozszerzonej rzeczywistości - wersja z kubeczkami"
Obraz może zawierać: 2 osoby, uśmiechnięci ludzie
Trzecie zadanie zostało powiązane z omawianiem. Podczas omawiania przepięknej historii "O zajączku Filipie, który ze strachu dokonał wielkich czynów" utrwalaliśmy części mowy. Dzieci otrzymały kartę,na której były skojarzenia związane z książką. Dzieci same wybierały kolor, którym będą zaznaczały kubeczki.

A jeśli chcecie poczytać więcej o tym Super Programie zapraszam na stronę Uczymy Dzieci Programować. Tam znajdziecie więcej ciekawych pomysłów i inspiracji z kodowania i programowania :)

Warto również zajrzeć na Kodowanie na dywanie oraz Edu Sense 

1 komentarz:

Copyright © 2014 Nauczyciel Wieczorową Porą , Blogger